27 Radet Andreea

Chimia este stiinta, avand ca obiect studierea substantelor si a transformatorilor lor. Este definita si ca stiinta despre atomi (elemente chimice) si combinatiile lor, deoarece studiaza procesele de transformare a substantelor dintr-una in alta prin regruparea atomilor si modificarea legaturilor dintre atomi. Chimia are stranse legaturi cu alte stiinte, dintre care in primul rand cu fizica precum si cu biologia (biochimia) si cu geologia (geochimia) etc.
De-a lungul anilor, încă din cel mai vechi timpuri, oamenii au căutat modalităţi prin care să ajungă la rezultate mai bune în toate domeniile. Privind planul chimiei, deşi ei nu puteau înţelege ce au realizat, oamenii preistorici descoperiseră îmbălsămarea mumiilor, arte ale tămăduirii, iar alchimiştii se iveau cu teorii şi studii noi.
Cele mai bune exemple de substante daunatoare ar fi drogurile,medicamentele in exces,acizii care pot fi extrem de periculosi pentru viata oamenilor .
Cele mai nocive s-au dovedit a fi drogurile,care perturba individul.
Substantele chimice favorabile omului existente in medicamente,care au schimbat sensul vietii,daca inainte neexistenta lor ducea la moarte,azi salveaza vietile oamenilor.
Precum si principalelor substante nutritive , lipidele si glucidele. Lipidele, numite si " "grasimi", provin din materiile grase cum ar fii uleiurile vegetale sau untul. Ele aduc organismului carbon si hidrogen. Glucidele, numite si "zaharuri", se divizeaza în zaharuri rapide si zaharuri lente. Primele sunt continute în miere, fructe, dulceturi si ciocolata.
Unul dintre cei mai mari duşmani ai omului şi ai vieţii pe pământ ar fi poluarea aerului. Omul transformă natura în folosul său. Consumul mare de oxigen în diverse activităţi şi eliminarea în aer a unui număr foarte mare de substanţe toxice duc la încărcarea atmosferei cu substanţe dăunătoare vieţii. Poluarea aerului, a solului şi a apei dăunează vieţii plantelor, animalelor sau a omului, dar mai mult, pot duce chiar la dispariţia unor specii importante de vieţuitoare.
Câţiva poluanţi gazoşi ar fi dioxidul de carbon, eliminat în cantităţi mari atunci când expirăm, prin arderea combustibililor sau prin procese de fermentaţie. El nu este un gaz toxic, dar poate produce axfisiere. Monoxidul de carbon este un gaz rezultat prin arderea incompletă a cărbunilor.
Unele gaze toxice care poluează natura din zonele industriale, eliminându-se în aer, produc ploi acide.
Referitor la "chimia prieten sau dusman" eu cred ca aceasta se dovedeste a fi prieten,deoarece datorita chimiei noi descoperim factorii nocivi,sau ne folosim de elementele naturii sau chimice in beneficiul nostru.
Chimia ca prieten sustine durabilitatea vietii umane pe pamant.