5 Ciucanu Cosmin

Before time begun there was the cube..we dont know where is come from but we know he have the power to create worlds…..the world is chimie..chimie is love…and love is god…

Chimia prieten sau dusman?

Chimia este o stiinta experimentala deoarece are la baza experimentul. Experimentatorul are nevoie neaparat,si inainte de toate,de doua instrumente :
-ochi patrunzatori,care inregistreaza toata diversitatea aspectelor manifestate in cursul desfasurarii unui fenomen studiat ;
-capacitatea de a patrunde in esenta celor constatate.

Ceea ce-ti stimuleaza fantezia este :geometria-figura ;in algebra si analiza matematica-calculul; in fizica si chimie-experienta,dar acestea nu fac decat sa ajute fantezia,nu s-o inlocuiasca.

Chimia este una dintre ramurile stiintelor naturii-alaturi de matematica,fizica si biologie. Mai mult ca oricare stiinta a naturii,chimia este legata de tot ceea ce ne inconjoara.

Viata oricarei celule vii nu ar fi posibila fara interventia unor procese chimice ;in atmosfera,in mari si oceane,pe sol sau in adancul pamantului-se produc necontenit procese chimice care asigura lumii existenta pe care o are.In plus,omul a invatat sa reproduca aceste procese in uzine sau laboratoare,sa descopere o multime de alte procese,care nu au loc in mod natural si care sa-i asigure materialele de care are nevoie si pe care nu le poate gasi in natura.

Prin chimie,omul si-a facut viata mai placuta,si-a inteles propria viata,s-a inarmat fata de vitregiile existente sau viitoare. In ultimii ani a crescut interesul si dorinta oamenilor de a intelege fortele majore care le controleaza viata.Ei isi dau din in ce mai mult seama de importanta intelegerii si aprecierii la justa lor valoare a fortelor naturii si a caracterizarii corecte a lumii materiale.

Chimia moderna a contribuit substantial la cresterea calitatii vietii,prin elaborarea in conditii avantajoase a unei game largi de materiale :materiale plastice, sapunuri, detergenti,medicamente,alimente prelucrate,ingrasaminte,combustibili nucleari etc.